poniedziałek, 27 września 2010

Natura na stole

Ostatnio znalazłam w sieci coś co powaliło mnie z nóg, więc postanowiłam wam to pokazać. Chodzi o szklane naczynia New Friends firmy Kosta Boda, zaprojektowanych przez Ernsta Billgrena- artystę w tej dziedzinie. Na początek wyjątkowy dzbanek o klasycznych, smukłych kształtach. Jest on zdobiony prześlicznymi listkami z zielonego szkła, delikatnie otulającymi naczynie. Zadziwiające i charakterystyczne dla całej tej kolekcji jest umieszczenie wewnątrz figurek leśnych zwierząt, ale w taki sposób aby wydawało się, że unoszą się one na powierzchni wody.

























Szklanki z tej serii są bardzo proste o geomatrycznej formie. Zdobią je jedynie zwierzęta, które wyglądają jakby wynurzały się z wody. Precyzja z jaką zostały one wykonane jest naprawdę godna podziwu. Poniżej przedstawiam modele z ptakiem i niedźwiedziem.
















































Innym wartym uwagi produktem jest szklana miska z kaczką. Także posiada bardzo prostą formę, która świetnie kontrastuje z bogatym wzornictwem, które stanowią malowane, roślinne motywy.

























Naczynia te jednym się spodobają, a innym wydadzą się dziwne, ale jedno jest pewne- są niespotykane i wyjątkowe. Idealne dla osób lubiących ekstrawagancję:)


4 komentarze:

  1. Cieszę się, że Ci się podoba:)
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  2. dzbanek jest super :)) w sam raz na letnie upały i mrożoną herbatę lub lemoniadę cytrynową :))
    ale co do szklanek mam mieszane uczucia, bo niby fajne i pomysłowe, ale tak naprawdę to nie chciałabym być obserwowana przez niedźwiedzia lub ptaka, który raczej wygląda jak potwór z Loch Ness ;)))
    ale tak jak napisałam dzbanek super!!!! mimo tej kaczuchy ;)))

    OdpowiedzUsuń
  3. Też mi się wydaje, że dzbanek bez kaczuszki wyglądałby lepiej;) zwłaszcza z zimną lemoniadą:)

    OdpowiedzUsuń